• Grootste woonwinkel van Nederland

  • Meer dan 250 merken

  • 5 jaar garantie op de volledige collectie

  • Alles voor je huis onder één dak

Morres, dit zijn wij

Veel woonplezier

Morres is in Hulst ontstaan in 1909 als kleine meubelmakerij en is in 110 jaar uitgegroeid tot de grootste speciaalzaak voor Wonen & Slapen. Morres combineert én heeft een sterke focus op inspiratie, beleving, gastvrijheid en service. Kom het in de woonwinkel voelen en beleven dat is het motto. Dankzij deze unieke formule is Morres uitgegroeid tot ruim 40.000m2 woon en slaap plezier. Kom binnen en geniet van het gastvrije karakter, de mix van sterke merken met unieke huis collecties en de uitstekende expertise. In het eigen restaurant geniet je van huisbereide gerechten, een uitgebreide koffie of een goed glas wijn.  

Het merk en de missie

Morres is al 110 jaar een sterk merk. Onze winkel, de uitingen, het assortiment en onze medewerkers staan samen voor de identiteit van Morres. Samengevat in vier merkwaarden is Morres:

  • Echt, afspraak is afspraak
  • Passie, het kan altijd beter
  • Meerwaarde, onze klant staat altijd centraal
  • Gemak, alles voor je huis onder 1 dak
  • Missie, Veel Woon- en Slaap Plezier bieden
Organisatie
  • Opgericht in 1909 door Fré Morres in Hulst
  • 1 Woonwinkel in Hulst en een Webshop (maart 2003)
  • Distributiecentrum in Hulst en Waalwijk
  • Eigen La Place restaurant
  • Ruim 240 medewerkers
  • Over omzet en winst doen wij geen uitspraken.
  • Morres is een zelfstandig familiebedrijf.
Geschiedenis

1909
Op 23-jarige leeftijd startte Fré Morres een meubelmakers werkplaatsje in de Grote Bagijnestraat. Later ook een winkel, in de etalage paste net één stoel.
 

1918
In een klein pand in het centrum van Hulst, opent Fré Morres dan een nieuwe, grotere winkel. In de Bontehondstraat was de Meubelfabriek H.F Morres gevestigd één van de eerste elektrische meubelmakerijen. De circa 12 personeelsleden maakten meubels en woonstoffering.
 

Jaren ‘50
Aan de Bierkaaistraat kwam een grote winkel voor meubelen. De handel richtte zich toen al op heel Nederland, maar zeker ook op België. De winkel aan de Vismarkt bleef bestaan voor verkoop van gordijnen en vloerbedekking.
 

1968
Kantoren en magazijn, het Morres Huishoud centrum en Morres Woninginrichting, verhuizen naar het industrieterrein aan de rand van Hulst.
 

1973
Morres groeit en opent naast kantoren en magazijnen een 1e showroom aan de Industrieweg.
 

1993
Start aanbouw 2e deel van de winkel aan de Industrieweg met in 1995 de opening.

Ontwerpen

In 1934 en 1940 komen zoons Jo en Antoine in de zaak. Beide zoons volgen eerst de opleiding tot meubelmaker. Jo Morres ontpopt zich als sterk organisatorisch en financiële man. Broer Antoine volgt hem in 1940 en blijkt al gauw een creatieve duizendpoot. Een ijzersterk duo is geboren!

Op hun vele reizen deden de broers inspiratie op om ‘thuis’ in hun winkel toe te passen. Het idee voor hun nieuwe showroom aan het industrieterrein deden ze in Amerika op. Ook inspiratie voor meubellijnen die ontworpen werden door Antoine Morres.

Van prille begin tot eindresultaat In de werkplaats werden ambachtelijk meubelen gemaakt, maar ook hersteld als er iets niet helemaal naar tevredenheid van de klant was. Service stond toen en staat nog steeds hoog in het vaandel. 

Commercie

1954
De broers Jo en Antoine Morres ontdekten al snel dat er handel zat in in- en verkoop en ze zijn innovatief en vooruitstrevend. Dit resulteert in de eerste ‘postorder’ in 1954. De knipbon advertentie waarmee men schriftelijk kon bestellen werd een overweldigend succes. 
 

1957
Dit jaar wordt de 1e catalogus uitgebracht en wordt betalen in termijnen gelanceerd. Dit eerste voorzichtig dunne exemplaar gefotografeerd met personeel als modellen  bleek een schot in de roos en groeide uiteindelijk uit tot de welbekende dikke meubelcatalogus. 
 

1995
Met een knipoog naar de couponnekes die de Belgen in groten getale komen inwisselen bij de Hulster banken, bedenkt Morres de veelbesproken actie: ‘Alle banken staan in Hulst’. Hiervoor werden alle banken uit de showroom gehaald en neergezet op de markt van Hulst. 
 

1999
Morres was één van de eerste woonwinkels met een website. In 1999 werd deze gelanceerd en in 2002 werd de webshop geïntroduceerd en opent Morres hiermee ook online de deuren. Inmiddels is morres.com een volwaardige winkel, maar ook een inspiratiebron.

Walter van de Griendt - Directeur Morres
De meest spraakmakende slogan van ons bedrijf vind ik: “Kom eens een dagje Morressen”. Het bijzondere hieraan is dat hij dateert uit de jaren ’70. Wat er mee bedoeld werd was dat Morres meer was dan een meubelwinkel. Het was een beleving. Het was gezelligheid, inspiratie, gastvrijheid en een hoog serviceniveau. 

Het is precies dat waar ook het Morres van vandaag op gebaseerd is. Meer zijn dan een winkel, we zijn een destination, een combinatie van retail, leisure en hospitality, gebaseerd op de Morres  kernwaarden in een nieuw jasje. En een ‘nieuw jasje’ hebben we zeker. Na een imposante verbouwing en renovatie durven we te zeggen, dat we weer net zo toonaangevend zijn, als in de tijd van Jo/en Antoine Morres. Het is hun DNA wat je iedere dag weer kunt beleven in onze winkel.

In 2019 viert Morres het 110 jarig bestaan en luidt het tijdperk Morres 4.0 in en zal mede dankzij de constante beweging in nieuwe merken en het organiseren van tal van unieke evenementen een wereld blijven bieden met volop inspiratie.

Navigeer naar